Pages

Tuesday 16 July 2013

Tips Makan Vitamin Di Bulan Puasa

Alhamdulillah, bulan penuh rahmat yang ditunggu-tunggu, bukan saja kerana tawaran Ramadhan yang super hebat, tapi juga amalan berpuasa yang sudah dimaklumi dalam bidang kesihatan sebagai satu amalan yang sangat baik untuk badan.

Rasulullah bersabda tentang ini :
“Berpuasalah kamu supaya sihat tubuhmu” (HR Bukhari)
Puasa bukan alasan untuk berehat dan berasa lesu, atas alasan ‘tidak makan’. Malah puasa sepatutnya menjadikan kita lebih kuat dan lebih banyak masa untuk menjalankan aktiviti yang selama ni tak dapat dibuat.
Setiap kali puasa, pilihan suplemen paling utama ialah Performance Drink. Ditambah dengan kebaikan protein serta vitamin dan mineral dari ESP dan Meal Shakes, gabungan 3 serangkai Mighty 3 Gems ni memang mantap untuk menjadi suplemen pilihan di bulan puasa.
mighty 3 gems shaklee
Shaklee Mighty 3 Gems
Adakah set Mighty 3 Gems ini menggantikan kebaikan buah kurma? Atau segala makanan yang dimalkan oleh Rasulullah? Tidak sekali-kali, bahkan ia menambah baik bagi, terutama bagi sesiapa yang bermasalah stamina.
Saya kongsikan pengalama seorang pengguna yang berpuas hati dengan Performance Drink:
testi performance drink
Dan, sebagai panduan untuk semua di bulan puasa ni, saya kongsikan cara-cara atau jadual pengambilan vitamin Shaklee di bulan puasa:-
jadual vitamin bulan puasa
Mudah saja kan cara nak makan suplemen di bulan puasa?
Tapi, untuk yang baru nak mencuba Shaklee, saya nasihatkan supaya mula makan pil pertama anda selepas buka puasa… kerana mungkin akan mengalami healing crisis, dan healing crisis memerlukan air yang banyak. Kalau ambil di waktu sahur bimbang akan ‘tak sedap badan’ sepanjang hari.
Maaf zahir dan batin atas segala kekurangan.
kredit to mommy lyna